top of page
Original on transparent_WEBSITE.png
Retur

Reklamasjon

Alle reklamasjoner på kjøp gjennom denperfektepizza.no er regulert i henhold til forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002 nr. 34. Det er viktig å melde fra om eventuelle mangler til denperfektepizza.no innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Fristen for reklamasjon er aldri kortere enn to måneder fra tidspunktet kunden oppdaget mangelen. Merk at klagefristen uansett må være innen 2 måneder etter at varen ble mottatt.

Kunden må også kontrollere at leveransen samsvarer med bestillingsbekreftelsen. Eventuelle avvik skal meldes til Kundeservice via tilbakemeldingsskjema på ordren.

To vilkår må være oppfylt for at denperfektepizza.no skal holdes ansvarlig for en reklamasjon:

  1. Varen må ha hatt en mangel ved kjøpstidspunktet.

  2. Reklamasjon må meldes innen de fristene som er satt av forbrukerkjøpsloven.

Reklamasjon gjelder ikke på matvarer. For ytterligere hjelp kan kundeservice kontaktes via chat, e-post eller telefon.

Angrerett

denperfektepizza.no følger reglene i Angrerettloven som gir 14 dagers angrefrist fra leveringsdato. Spesielle bestemmelser i Angrerettloven gjelder for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel matvarer som skal oppbevares kjølt eller fryst.

I henhold til angrerettloven § 22 gjelder ikke angreretten for:

  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato.

  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av hensyn til helsevern eller hygiene dersom forseglingen er brutt.

  • Tjenester som haster å få utført og hvor forbrukeren har bedt om rask utførelse.

  • Transport av varer med en bestemt dato eller tidsrom for utførelse.

For å benytte angreretten, må kunden varsle denperfektepizza.no tydelig via brev eller e-post. Angrerettskjema kan benyttes, men det er ikke obligatorisk.

denperfektepizza.no tilbakebetaler alle mottatte betalinger, inkludert leveringskostnader, men kan holde tilbake tilbakebetalingen til varene er returnert.

Retur

Varer kan returneres innen 14 dager fra mottak. Kunden dekker selv kostnadene ved retur og er ansvarlig for eventuell verdireduksjon som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Kundens plikter

Kunden er ansvarlig for å hente eller motta varer til avtalt tid og sted. Mottatte varer skal kontrolleres, og eventuelle mangler skal meldes i henhold til reklamasjonsrutinen beskrevet over.

bottom of page